E-mailadres instellen in Outlook 2016 (IMAP)
Voor u begint met het instellen van uw e-mailadres in Outlook 2016 is het belangrijk dat u weet welke servernaam voor de inkomende en uitgaande mail wordt gebruikt.
De servernaam voor inkomende en uitgaande mail kunt u vinden via onze klantenportaal https://cp.hostcloud.nl.
Wanneer u bent ingelogd zult u terecht komen in het dashboard, om de servernaam te kunnen vinden gaat u naar “Hosting” vervolgens klikt u op “Websites”.
U krijgt nu een overzicht van websites en e-mailpakketten die u momenteel bij ons afneemt, klik nu op de domeinnaam waarvan u de servernaam wilt weten. U komt nu op de beheerpagina van uw website of e-mailpakket terecht, bij het kopje “Servernaam” vindt u de inkomende en uitgaande server van uw e-mail, noteer deze servernaam en volg de stappen hier onder.
Start Outlook 2016/365 en volg de onderstaande stappen.
- Klik op “Bestand”.
- Klik op “Account toevoegen”.
- Vul uw e-mailadres in, klik op “Geavanceerde opties”, vink daarna “Ik wil mijn account handmatig instellen” aan en klik op “Verbinding maken”.
- Kies bij Accounttype “IMAP”.
- Vul bij de inkomende e-mail het volgende in:
• Server: de inkomende server
• Poort: 993
• Versleutelingsmethode: SSL/TLS
• Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Nee - Vul bij de inkomende e-mail het volgende in:
• Server: de uitgaande server
• Poort: 465
• Versleutelingsmethode: SSL/TLS
• Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Nee - Klik op “Volgende”.
- Vul bij “Wachtwoord” uw wachtwoord in van het e-mailadres en klik vervolgens op “Verbinding maken”.
- Uw e-mailadres is nu ingesteld.